luni, 8 februarie 2010

Vrem simplitate




Bună tuturor,


Astăzi am avut la ora de Română o discuţie foarte interesantă,despre atitudinea profesorilor.Şi clasa mea a ajuns la concluzia că profesorul ideal este cel care este deschis in faţa elevilor şi care explică pe inţelesul lor,nu prin mii de definiţii pe care nu le explică.

Unde vreau să ajung cu asta?

Pai aici.Cred că este o întrebare bună,pe care nu ştiu caţi dintre noi şi-au pus-o.De ce trebuie să facem din orice lucru mărunt altul imens?Doi.De ce ne învârtim în jurul cozii atunci când dăm un răspuns în loc să fim fermi şi să ştim să impunem punctul de vedere.Iar intrebarea care mă framântă cel mai mult.Cine e de vină?Sistemul,noi,sau cine?

6 comentarii:

  1. Păi,ştii cum e..Sunt nişte "cadavre didactice",care vin ei cu nişte pretenţii de genu:"Tinerii din ziua de azi nu mai invata...Aşa că hai să le bagam pe gat carte,tată!"

    RăspundețiȘtergere
  2. De acum este greu sa ii schimbi pe profesori, care si-au format deja stilul de predare.

    Si poate vrem simplitate si in stilul de viata si de relatii cu ceilalti, sa le putem spune direct parerea noastra, sa nu trebuia sa ne ascundem...

    RăspundețiȘtergere
  3. mda :) Eu sunt profesoara de doi ani de zile. Predau fizica si informatica, ceea ce am si studiat la Universitate.
    Mereu caut sa vin cu ceva nou la ora, aproape fiecare ora se desfasoara cu animatii, videoclipuri, prezentari ppt sau lectii AEL care sa aiba legatura cu lectia. Nu predau mai mult de o pagina la ora... cu toate acestea, am parte de unii elevi (ce-i drept, nu toti) care stau foarte plictisiti la ora...de fapt, cand ma uit la ei, nu vad nici veselie, nici tristete, nu reactioneaza deloc, par mereu obositi si chinuiti, nu imi dau seama de ce anume. Nici nu sunt un cadru did. sever. Lor totul li se pare mult..Nu invata o definitie de 2 randuri sau pt vreun test anuntat cu 3 saptamani inainte.
    Fiind inca tanara, nu am uitat ce inseamna sa fii elev, dar credeti-ma, cei mai rai elevi de atunci, ar fi fost acum priviti ca elevi foarte buni. E dureros sa termini o scoala, la zi, sa mergi la seminarii si sa dai de o multime de 19 persoane care te critica orice ai face...
    Si, la urma urmei, faptele vorbesc... desi a devenit asa o vorba aruncata aiurea de profesori, elevii chiar nu mai invata, si cei ce o fac, sunt priviti ca ciudati si exclusi din grup. Elevii ar dori ca scoala sa fie o recreatie si o cladire in care sa bubuie manelele...

    RăspundețiȘtergere
  4. Ca sa raspund la una din intrebarile tale [ultima - Cine-i de vina?] eu zic ca e o conspiratie a naturii in toata...complicitatea asta.


    [Apropo, sunt sigura ca acel "complicitate" nu e cuvant din DEX. :))]

    RăspundețiȘtergere